Mobiliteit is een lastig maar belangrijk thema dat je, zeker waar het bezoekers betreft, als organisator maar beperkt in de hand hebt.
Bezoekers
Stimuleer alternatieve vervoersmogelijkheden (bijv. door aanbieden groepsvervoer, faciliteren carpoolen, bewaakte fietsenstalling, kiss & ide etc.) en ontmoedig het gebruik van auto’s met fossiele brandstofmotoren. Biedt alleen onder voorwaarden parkeergelegenheid (voor elektrische auto’s, voor carpoolers). Of kies er voor van bezoekers met een auto met brandstofmotor een hoog parkeertarief te eisen.
Leveranciers
Stel eisen aan al je leveranciers over schoon vervoer, bijv. minimaal Euro6. In Amsterdam moet je in elk geval voldoen aan de eisen voor milieuzone. Een andere mogelijke maatregel is als organisator het clusteren van transporten door leveranciers te stimuleren.
De gemeentelijke doelstelling ten behoeve van luchtkwaliteit is vanaf 2020 zero emissie.
Om de impact van het publieksvervoer te verminderen, is het van belang eerst inzicht te krijgen in de volgende punten: Bezoekersaantal per dag De reisafstand Het vervoersmiddel Verhouding festivalbezoekers/kampeerders (bij meerdaagse festivals) Aantal bezoekers dat op en neer reist (bij meerdaagse festivals) Op basis van die gegevens is het mogelijk om plannen te maken en […]
Laadpaal-Huren levert stroom courtesy cars EK Atletiek Laadpaal-Huren verzorgde tijdens de Europese Kampioenschappen Atletiek in Amsterdam 48 oplaadpunten bij het Olympisch Stadion, waar de elektrische en hybride courtesy cars van Official Car Sponsor BMW van de benodigde stroom konden worden voorzien. Met de diensten van Laadpaal-Huren en BMW werd bij de EK Atletiek (6-10 juli […]
